maandag 13 februari 2017

Hoofdband / headwarmer

Wat hebben we een heerlijk weekend met veel sneeuw achter de rug! De kinderen uit de buurt hebben echt heel veel plezier gehad met het witte goedje! Het was ook erg koud, maar onze Maud vindt een muts niet lekker zitten dus deed ze een oude (dunne) hoofdband om haar hoofd... Dat bracht me op een idee... Er lag nog wat garen van haar colsjaal die ik eerder haakte, dáár kon ik natuurlijk een lekkere warme bijpassende hoofdband van maken! :-D
Toen ze heerlijk met de sneeuw aan het spelen was heb ik voor haar deze hoofdband gemaakt, met MyBoshi nr. 1 en haaknaald 6mm. Heb een lossenketting op maat gemaakt, toen hij de juiste omtrek had heb ik in totaal 7 toeren halve stokjes gehaakt en als laaste een toer vasten. Daarna heb ik afgehecht en de lange draad een keer of 10 om de hoofdband gewikkeld voor een leuk effect ;-)
Hij past perfect en staat super bij haar jas en colsjaal!

What a lovely snowy weekend did we have here in the Netherlands! The kids from the neighbourhood had a lot of fun with the cold white stuff! The temperature was very cold too, but our Maud don't like to wear a hat so she had put on an old headwarmer... That gave me an idea, there was still some leftover yarn from her col scarf I made a few months ago, I could make her a matching headwarmer! :-D
When she was playing outside with her friends I made her this headband, with MyBoshi nr.1 and hook size 6mm. I started a chain wich fitted her head, then 7 rows with half double crochet and at last a row single crochet. I broke the yarn and wrapped the long tail about 10 times around the headband for a nice effect. ;-)
It fits perfectly and matches great with her coat and colscarf!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten