donderdag 13 oktober 2016

Warme voeten, warm feet.

Brrrr wat wordt het weer koud buiten... Normaal ging ik de stad in voor nieuwe sloffen, maar nu heb ik ze gewoon zélf gehaakt! Er kwam een leuk patroon voor sloffen voorbij van bij Joke van Lindevrouwsweb en die móést ik gewoon óók maken! ;-)
Brrrr, it's getting cold outside... I bought Spanish slippers every year, but now I made them myself! I saw a very nice pattern on Lindevrouwsweb, (here you can find an English youtube tutorial) wich I really had to make! ;-)

Ik heb ze gehaakt met garen wat ik nog had liggen; "Saskia" (grijs) en "Royal" (groen) en haaknaald 7, maar omdat ze bij mij veel te krap werden heb ik een extra toer gemeerderd tot 24 steken, en later tot 27 steken.
Óók heb ik ze wat langer gemaakt aangezien ik maatje 41 nodig heb ;-)
 These I made with yarn in stock, grey "Saskia" and green "Royal", + crochet hook 7mm. At first the slippers became too tight for my feet so I increased till 24st, and later till 27st. I also made them a bit longer because I have big feet ;-)

Ze zitten super en zijn heerlijk warm, mijn oudste dochter Maud vroeg of ik voor haar óók een paar wil maken! ;-)
There really comfortable and warm, my oldest daughter Maud asked me to made a pair for her too! ;-)

2 opmerkingen:

  1. Mooi compliment voor je werk als jouw dochter je vraagt om voor haar ook zulke sloffen te haken. Ze zien er mooi en lekker warm uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, vooralsnog heeft ze nog goede sloffen en kan ik mij nog even richten op de rest van mijn to-do-lijstje ;-)

      Verwijderen