woensdag 22 juni 2016

Diamond Dreams Blanket (met patroon)


Het patroon is mijn eigen ontwerp. Graag dit patroon niet kopiëren of publiceren!
Mocht je dit patroon willen delen plaats dan een link naar mijn blog, dankjewel ;-)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Al een tijdje was ik op zoek naar een mooi patroon voor een babydeken, na een beetje zoeken, mixen, aanpassen, verkleinen en in Excel wat rommelen heb ik zelf een patroon gemaakt, precies zoals IK het wilde hebben ;-)


Het patroon heb ik in een diagram verwerkt, en omdat ik hier geen PDF kan toevoegen heb ik er een foto van gemaakt die ik wél kan plaatsen!
Ik hoop dat hij zo duidelijk genoeg is ;-)

Mocht je hem willen maken en je komt niet er niet uit, laat het me weten, ik help graag <3


Mijn versie heb ik gemaakt met Julia garen, de lossenketting heb ik opgezet met oudroze, en haaknaald 8, daarna ben ik verder gegaan met naald 7.
Toen ik hem groot genoeg vond heb ik er met oudroze een rand vasten omheen gehaakt (met in elke hoek 3 vasten), daarna met lichtbruin nóg een rand vasten. Als laatste heb ik een rij vasten met op de hoeken 5 lossen, 1 vaste, 5 lossen, 1 vaste, 5 lossen, 1 vaste in dezelfde steek gemaakt, en heb ik bij elke punt van de ruiten (om de +/- 9 à 10 steken, even kijken wat het mooiste uitkomt) 5 lossen, 1 vaste, 5 lossen, 1 vaste in dezelfde steek gemaakt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten