zaterdag 2 januari 2016

Krokodil Kay

Voor de kleintjes in onze vriendenkring haak ik altijd een klein knuffeltje als verjaardagscadeautje, door de feestdagen en mijn wil om Rendier Ralf vóór de Kerst af te krijgen ben ik onbewust best laat (eigenlijk tè laat) begonnen aan dit verjaardagscadeautje... 
Onder het mom van "die maak ik wel even" kwam ik daar al snel op terug; na het hoofdje en de oogjes besloot ik al snel dat ik hem zo zonder onderkaak en tandjes eigenlijk ook wel een schattig koppie vond hebben, dus ging ik maar verder met zijn lijfje. Toen ik die klaar had heb ik het hoofdje er gelijk op vastgemaakt en ben ik verder gegaan met de armpjes. Na 8 toeren heb ik de armpjes dichtgevouwen om ze vervolgens dicht te haken met een laatste toer, maar toen ik daarmee klaar was vond ik ze zo kort lijken... Tot mijn verbazing tel ik op de foto bij het patroon dat de armpjes zéker 12 of 13 toeren lang zijn, en ik was al in tijdnood! De armpjes weer opengehaald en er 5 toeren bij gehaakt om ze vervolgens weer dicht te haken, dát lijkt er al meer op! ;-)
De nageltjes waren echt een verschrikking, wat een gepriegel! Op oudjaarsdag was ik aan de beentjes en voetjes toegekomen, maar hij was nog steeds niet af toen we naar mijn vader wilde gaan.... Dan de boel maar inpakken en meenemen! Daar zat ik dan op oudjaarsavond bij mijn vader nog de laatste nageltjes te haken en te bevestigen!! Om 22.00 uur was hij dan ein-de-lijk klaar, Kay de Krokodil was nog nét in 2015 geboren! En wat is het een schatje geworden! <3

Op 1 januari is Kay al gelijk verhuisd naar de jarige Yoep, die werd die dag 2 jaar en vond Kay de Krokodil gelukkig helemaal leuk! <3
Kay de Krokodil is een patroon van Tessa van Riet-Ernst en staat in het boekje "Amigurumi & Monsters"
Deze Kay is gemaakt met Catania katoen en haaknaald 2,5 en voor de nageltjes heb ik haaknaald 2 gebruikt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten