maandag 26 oktober 2015

Muts met roos (gratis patroon)

Nadat ik een verzoek van een goede vriendin had gekregen voor de pilotenmuts, vroeg een andere goede vriendin of ik voor haar dochter een witte muts kon haken met een grote roze bloem...
 Ook nu heb ik weer gekozen voor de Loopy Love muts, maar dan op verzoek helemaal in het wit.
Op Pinterest vond ik een mooi patroon voor de bloem, de Engelstalige versie komt van deze site.
Voor de liefhebbers heb ik hem vertaald naar het Nederlands en staat het patroon onder de foto.
Deze muts is gemaakt met witte Royal, en de roos met roze Saskia.

Roos:
 Toer 1: Start met 51 lossen, in de 5e losse vanaf de haaknaald haak je het volgende [1 stokje, 2 lossen, 1 stokje]. *2 lossen, sla 2 steken over [1 stokje, 2 lossen, 1 stokje] in de volgende steek, herhaal vanaf * totdat je 1 steek overhoudt, 1 stokje in de laatste steek.

Toer 2: 3 lossen, keer je werk, [1 stokje, 2 lossen, 1 stokje] in de eerste 2-lossen-ruimte (om de 2 lossen heen), *sla de volgende 2-lossen-ruimte over, [2 lossen, 2 stokjes, 2 lossen, 2 stokjes] in de volgende 2-lossen-ruimte, herhaal vanaf * totdat je 1 steek overhoudt, 1 stokje in de laatste steek.

Toer 3: keer je werk, 9 stokjes in de eerste 2-lossen-ruimte, *9 stokjes in de volgende 2-lossen-ruimte, [1 halve vaste, 1 losse, 1 halve vaste] in de volgende 2-lossen-ruimte, herhaal vanaf * tot het einde, hecht af en laat een lange draad over. Rol de roos op en zet hem met een paar steekjes vast, naai hem nu op de muts.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten