dinsdag 7 juli 2015

blote voet sandalen voor volwassenen + gratis patroon

Het patroon is mijn eigen ontwerp. Graag dit patroon niet kopiëren of publiceren!
Mocht je dit patroon willen delen plaats dan een link naar mijn blog, dankjewel ;-)
De baby-blote-voet-sandalen waren zo'n succes dat er zelfs gevraagd werd of ik ze voor volwassenen ook kon maken! Beetje gezocht op Pinterest en na wat proberen toch een eigen versie gemaakt waar ik heel tevreden mee ben!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Het patroon:
gehaakt met Catania katoen en haaknaald 3
Haak 4 lossen en sluit tot een ring met een halve vaste.
5 lossen, *1 stokje, 2 lossen* herhaal nu van * tot * nog 4x en sluit met een halve vaste.
haak 3 lossen, 2 stokjes in de lossenboog, 1 stokje in het volgende stokje, *3 stokjes in de lossenboog en 1 stokje in het volgende stokje*, herhaal nu van * tot * nog 4x en sluit met een halve vaste.
5 lossen, sla 2 stokjes over en maak een vaste in het 3e stokje, 5 lossen, sla 1 stokje over en maak 3 stokjes in het volgende stokje, 9 lossen en weer 3 stokjes in hetzelfde stokje als de eerdere 3 stokjes, 5 lossen, sla 2 stokjes over en maak een vaste in het volgende stokje, 5 lossen, sla 1 stokje over en maak een vaste in het volgende stokje, 5 lossen, sla 2 stokjes over en maak 3 stokjes in het volgende stokje, 21 lossen (opening voor de teen) en weer 3 stokjes in hetzelfde stokje als de eerdere 3 stokjes, 5 lossen, sla 2 stokjes over en maak een vaste in het volgende stokje, 5 lossen, sla 1 stokje over en maak een vaste in het volgende stokje, 5 lossen, sla 2 stokjes over en maak 3 stokjes in het volgende stokje, 9 lossen en weer 3 stokjes in hetzelfde stokje als de eerdere 3 stokjes, 5 lossen en sluit met een halve vaste.
Nu heb je het driehoekje af en hoef je alleen nog 2 slierten te maken en met een halve vaste in de 2 lossenbogen vast te maken, draadjes afhechten en eventueel versieren met een leuk knoopje of iets anders en je kunt ze gelijk 'aantrekken'! Voor volwassenen maak je 2 slierten van 100 lossen.

Voor een iets kleiner voetje heb ik ze ook gemaakt, mijn oudste dochter draagt maat 32 en daarvoor heb ik 15 lossen voor de teenopening gebruikt en 70 lossen voor de 2 slierten.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Aangezien de schoolvakantie weer bijna op de stoep staat kon ik het niet laten om een leuk zomers pakketje te maken voor de 2 juffen van mijn oudste dochter;
Een pot voetbalsem, potje nagellak én een paar van deze blote voet sandalen! :-D




2 opmerkingen:

  1. hoi irene,ik wil graag het konijn als kussen haken,maar als ik op het plaatje klik krijg ik steeds het patroon van de sandalen,groetjes anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita,
      Op mijn telefoon heb ik dat probleem óók inderdaad, via mijn pc vanmiddag ging het wél goed.
      Hierbij de link naar het patroon van het konijntje, het is alleen geen kussen maar een knuffeltje. Als je hem dubbeldraads of met dikker garen haakt en een grotere haaknaald zal hij wel wat groter worden 😉
      Groetjes Irene
      http://irenehaakt.blogspot.nl/2015/10/konijntje.html?m=0

      Verwijderen